Giełda tuningowanych aut


Mercedes-Benz W140 5.0 326KM w pakiecie Lorinsera

Cena: 60000 PLN

Toyota Supra 3.0 430 KM Twin Turbo

Cena: 75000 PLN

Mercedes E63 AMG

Cena: 120000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Testy

Test na drodze stu zakrętów - Mazda MX-5 RF 2.0 R4, 160 KM/200 Nm, RWD


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2018-02-11 | Oglądano: 12754 | Komentarzy:

Prowadzenie MX-5 to emocjonujące doznanie, dzięki któremu legendarna Miata jest znana i ceniona na całym świecie. Od 1989 roku sprzedano już ponad milion egzemplarzy tego modelu. Czwarta generacja nie utraciła charakteru i wciąż cechuje się niewielką wagą, dobrym rozkładem masy, nisko umieszczonym środkiem ciężkości i tylnym napędem – od lat jest to sprawdzona recepta na sukces. Samochód został świetnie przystosowany do jazdy po zakrętach, więc wybrałem się nim na malowniczą drogę stu zakrętów, czyli drogę wojewódzką nr 387 w Górach Stołowych.

Za kierownicą Mazdy bawiłem się doskonale i między innymi to przedstawia poniższy test wideo. 

Samochód ma wręcz zabawkowe rozmiary – jest nieproporcjonalnie mały w stosunku do innych aut na ulicy, w związku z czym przyciąga uwagę. W egzemplarzu testowym wyróżniał się dodatkowo trójwarstwowy lakier Machine gray, który ukazywał swoją głębie na obłych powierzchniach karoserii. Po zajęciu miejsca we wnętrzu MX-piątki uderza niewielka ilość miejsca i nienaturalna pozycja siedzenia z niemal prostymi nogami w kolanach. Wyższe osoby będą miały nie lada problem ze zmieszczeniem się w kabinie, a utrudnieniem może okazać się również kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie. Na szczęście auto jest tak dobre, że nie chce się z niego wysiadać – co z resztą skutecznie utrudnia przy swojej nisko osadzonej konstrukcji.

mazda_mx5_rf_2.jpg

W porównaniu od roadstera, odmiana RF z zamkniętym twardym dachem powinna zapewniać większy komfort podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Niestety jednak podczas szybkich przejazdów w kabinie jest bardzo głośno, o czym przekonałem się ścigając się z samolotem pasażerskim na trasie Katowice-Warszawa.

mazda_mx5_rf_1.jpg

Frajda z jazdy Mazdą MX-5 jest wręcz uzależniająca i udziela się również pasażerowi. Może być to zatem argument przy wyborze samochodu dla dwójki młodych i nieco zakręconych osób, które nie mają dzieci i… sporo zarabiają. Testowe auto zostało maksymalnie doposażone, a jego cena to 133 500 złotych. Rezygnując jednak z kilku pozycji z cennika, w tym przede wszystkim ze skrzyni automatycznej, która nie przypadła mi do gustu, można zostawić sporą cześć tej kwoty w portfelu. Dobrze wyposażony egzemplarz RF z 2-litrowym silnikiem można kupić już za około 120 000 złotych. Podstawowa wersja napędzana 1,5-litrową jednostką to wydatek 100 900 złotych, ale jeśli twardy dach to dla Was zbędny gadżet, wówczas można kupić nową MX-piątkę za niespełna 90 000 złotych. Polecałbym jednak rozważenie RF-ki, bowiem jest to samochód całoroczny, nawet w klimacie takim, jaki mamy w Polsce. Osobiście także podoba mi się bardziej od roadstera. 

mazda_mx5_rf_4.jpg

Tekst i zdjęcia: Krystian Kaleta


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.75/5 (4 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21539
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 321

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.495285987854 s