Testy

Mercedes A45 AMG 2016 - wideo TEST


Autor: Jey Wild | Dodano: 2016-10-05 | Oglądano: 32027 | Komentarzy:

Termin hot hatch wywodzący się od hot hatchback powstał na początku lat 80-tych, a samochodem w największej mierze odpowiedzialnym za spopularyzowanie tej grupy był Golf GTI. Nazwa odnosi się do aut kompaktowych i super kompaktowych wyposażonych w bardzo mocne silniki. Z początku były to samochody głównie z napędem na oś przednią, później zaczęły się pojawiać także auto z napędem na wszystkie koła.

W roku 2013 Mercedes postanowił także wkroczyć do tego magicznego świata, z własnym reprezentantem. Jak na markę Premium przystało, nie mogło to być auto nijakie. Mogliśmy więc usłyszeć, o najmocniejszym seryjnie produkowanym rzędowym silniku 4 cylindrowym. W chwili premiery pierwsza generacja dysponowała mocą, aż 360KM, do tego napęd na 4 koła. Dysponując osiągami jakie kiedyś były zarezerwowane dla super sportowych aut jak Ferrari, Lamborghini czy Porsche.

W tej chwili doczekaliśmy się już odświeżonego A45, które zyskało jeszcze więcej mocy, urywając kolejne dziesiąte części sekundy z przyśpieszenia. Za jeszcze lepszym przyśpieszeniem zwłaszcza do 100 km/h, stoi nie tylko zwiększona dawka mocy, ale także poprawiona praca skrzyni biegów. W przypadku pierwszego modelu mogliśmy usłyszeć sporo narzekań od użytkowników, na to jak pracuje skrzynia biegów. W związku z czym poprawa jej pracy jest bardzo pozytywnym akcentem, który niesamowicie poprawia przyjemność z jazdy.

IMG_0052.jpg

Sam samochód jak to kompakt, jest bardzo praktyczny, a zarazem potwornie szybki. A45 startuje od ceny 188 tys PLN, całkiem sporo jak na kompakta. To jednak nie koniec, ponieważ mercedes umożliwia doposażenie o kolejne ponad 100 tys. PLN. Testowy egzemplarz, z którym miałem do czynienia był skonfigurowany za 280 tys. Można więc z czystym sumieniem powiedzieć, że niczego w nim nie brakowało. Od efektownych spojlerów, poprawiających aerodynamikę auta, przez wszystkie niezbędne elementy wyposażenia wnętrza, włącznie z genialnymi sportowymi fotelami, o cenie przeszło 10 tys PLN po aktywne zwieszenie, sportowy wydech i jeszcze ostrzejsze tryby jazdy. O właśnie skoro przy trybach jazdy już jesteśmy standardowo mamy 4: comfrot, sport, sport+ i indywidual. Aczkolwiek dla mnie tryb sport mógłby nie istnieć, gdyż jest czymś pośrednim ni to sport ni to comfrot.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)

Tagi


mercedes | benz | a45 | amg


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21379
Użytkowników on-line: 1
Gości on-line: 214

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.29700589179993 s