Giełda tuningowanych aut


NISSAN 200sx s13 LS3

Cena: 105000 PLN

Volvo S60 R-Design T5 2.0 241 KM

Cena: 62000 PLN

Renault Megane 3 RS (recaro; H&R)

Cena: 58000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4MATIC - pierwszy polski test


Autor: Jey Wild | Dodano: 2016-11-12 | Oglądano: 25596 | Komentarzy:

W roku 2015 Mercedes po wielu latach postanowił wprowadzić konkurencję dla BMW X6, oferując swojego SUV-a zwanego wcześniej ML-em, w nowej odsłonie. Tak narodziło się GLE coupe, które szybko zyskało na popularności i coraz więcej pojawia się ich na drogach. Idąc za ciosem, rok później producent ze Stuttgartu wprowadził mniejszy wariant będący bezpośrednim konkurentem dla X4, o nazwie GLC Coupe. 

Bryła nowego GLC coupe, jest niemal identyczna jak jego większego brata, chociaż wiele osób zgodnie przyznaje, że w tej pomniejszonej skali jest nawet zgrabniejsze. Czy się to auto podoba, czy nie to kwestia indywidualna, jednego jednak nie można mu odmówić, ciężko przejść obok niego obojętnie. Pomimo tego, że mówimy tu o mniejszym SUVie ciężko też stwierdzić, że jest on mały, gdyż mierzy ponad 4,7 metra i waży przeszło 1,8 tony. W stosunku do X4 jest o 6cm dłuższy i 2 cm niższy, przy zachowaniu tej samej szerokości. Rozstaw osi także wypada na korzyść GLC i to aż o 7cm, przekłada się to bezpośrednio na ilość miejsca na tylnej kanapie, jest też więcej miejsca nad głową niż w odpowiedniku z Monachium.

IMG_9519.jpg

Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza stoi na wysokim poziomie, a liczba możliwych konfiguracji jest bardzo duża. Kilka elementów mogłoby być wykonane lepiej, ale nie ma wątpliwości, że siedzimy w klasie Premium.

Jeżeli chodzi o silniki to do wyboru mamy 3 warianty diesla o oznaczeniach 220d, 250d i 350d, odpowiednio o mocy 170, 204 i 258KM oraz 4 warianty benzynowe 250, 300, 350e i 43amg o mocach 211, 245, 327 i 367KM. Przy czym wersja 350e to hybryda, gdzie połączony mamy silnik o pojemności 2,0 z silnikiem elektrycznym.

IMG_7677.jpg

W testowanym egzemplarzu zastosowana była podstawowa jednostka diesla, o mocy 170KM i momencie obrotowym 400NM, połączona z 9 stopniowym automatem. Skrzynia bardzo sprawnie zmienia biegi, a ilość przełożeń pozytywnie wpływa na spalanie. Bez większego wysiłku na tempomacie, można uzyskać wartość 5,3l przy prędkości 100km/h. Dynamika, do codziennego użytkowania również jest wystarczająca, przyśpieszenie w granicach 8 sekund do setki i prędkość maksymalna ponad 200km/h.

IMG_6354.jpg

Jednak nie ma róży bez kolców, w GLC coupe musimy pogodzić się z bardzo wysokim progiem załadunkowym bagażnika, czy też dość mało intuicyjnym menu, do którego trzeba się po prostu przyzwyczaić. Widoczność do tyłu też jest nie najlepsza (warto zainwestować w kamery 360). Samochód dość dziwnie zachowuje się pokonując progi zwalniające, a niektóre plastiki mocno odbiegają jakościowo od pozostałych. 

IMG_6330.jpg

Podsumowując, bardzo udana konstrukcja z drobnymi wadami, silnik w wersji 220d to zdecydowanie podstawowy „zwyklak” dla mało wymagających osób, jednak wariant AMG GLC43 coupe będzie w stanie już zadowolić nawet bardziej wymagające osoby. Natomiast dla tych, w których żyłach płynie 100 oktanowa benzyna a potrzebują przewieźć też dzieciaki, niebawem pojawi się także wersja AMG GLC63.



Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21311
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 179

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.32124209403992 s