Giełda tuningowanych aut


Golf R400 410KM

Cena: 134000 PLN

Volkswagen Scirocco R 330ps Armytrix

Cena: 89800 PLN

BMW M4 Competition 450KM

Cena: 344900 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Skoda Rapid Style Plus - nowa Octavia dla mas


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2014-08-21 | Oglądano: 55104 | Komentarzy:

Skoda Rapid już z nazwy obiecuje wiele. Czy w konfrontacji z czołówką segmentu B+ jest rzeczywiście mocnym zawodnikiem?

Prezencja samochodu mówi sama za siebie. Rapid to nic innego, jak Octavia w odchudzonej wersji. Zdecydowanie nie ma nic wspólnego z legendarnym Rapidem 136, którego mieliśmy okazję poznać przed laty. Linie nadwozia są jednak wyraźnie zarysowane, a całość podkreśla nowy logotyp marki. Charakterystycznym elementem nowej stylizacji są ostro ścięte przednie reflektory oraz lampy przeciwmgielne. Siła czeskiej marki tkwi w stosowaniu prostych, wręcz minimalistycznych rozwiązaniach. Nadwozie jest ładne, chociaż z kilku perspektyw może nie wyglądać zbyt atrakcyjnie. Wrażenie w znacznej mierze uzależnione jest od gabarytów pojazdu. Względem swojego brata karoseria Rapida jest o 17 cm krótsza i o 10 cm węższa. Konstrukcja jest także dużo lżejsza. 1150 kg to wynik, który osiągnięto dzięki zastosowaniu cieńszej blachy i dużej ilości plastików. Samochód dzieli swoją platformę z Seatem Toledo i Volkswagenem Polo.

1.jpg

Co ważne wszystkie niedoskonałości związane z zastosowanymi, nieco tańszymi materiałami ukryto z pomysłem. W przypadku testowanego egzemplarza uwagę od mniej dopracowanych detali odwraca pakiet Style PLUS oraz krwisto czerwony lakier „Dynamic”. W ramach pakietu o wartości 4750 PLN, model zyskał nieco bardziej wysublimowany wygląd. Nudna do bólu wersja bazowa otrzymała m.in. opcjonalny zestaw zderzaków, czarne lusterka zewnętrzne i spojler, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich „RAY” oraz tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia. Efekt końcowy powyższej konfiguracji jest widoczny na załączonych zdjęciach. 

3.jpg

Wnętrze nie powala awangardą, a z drugiej strony nie nudzi swoją prostotą – jest neutralne za co ceni się czeskiego producenta. Opanowana do perfekcji ergonomia przemówi do większości z nas. Sądząc po fortepianowych wstawkach i miękkich plastikach można sądzić, że projektanci Skody w przypadku topowej wersji Ambition nie oszczędzali na wykończeniu kabiny. Z drugiej strony można odnieść wrażenie, że po raz kolejny nie wykazali się żadnym nowym pomysłem. Cierpliwość do oklepanych rozwiązań kiedyś się skończy. Ciemna tonacja jest gustowna i zapewni odpowiedni wysoki współczynnik czystości. Na czele kokpitu zamontowano fotele cechujące się znakomitym podparciem bocznym. Choć gabaryty siedzisk są dość spore i znacznie ograniczają pole widzenia pasażerów na tylnej kanapie, z punktu widzenia kierowcy zapewniają duży komfort podczas jazdy.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)

Tagi


skoda | rapid | style | plus


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21195
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 285

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.26842498779297 s