Testy

Skoda Rapid Style Plus - nowa Octavia dla mas


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2014-08-21 | Oglądano: 77318 | Komentarzy:
Co prawda w 1,2-litrowym silniku TSI nie znajdziemy kwintesencji motosportu, jednak na potrzeby miasta i niewielkich tras jednostka daje radę. Zdecydowanie nie jest to samochód, w którym widząc żółte światło bez zastanowienia redukujemy bieg i w ułamku sekundy przeskakujemy skrzyżowanie. Warto pamiętać, że pomimo turbodoładowania do dyspozycji kierowcy oddano zaledwie 105 KM mocy i 175 Nm momentu obrotowego. Po przekroczeniu 4000 obr./min. odczuwalny jest gwałtowny spadek wydajności. Silnik R4 aż prosi się o jak najczęstsze zmiany biegów, a tych w odmianie z manualną przekładnią mamy równe sześć. Czterocylindrowiec czuje się najlepiej w zakresie 2000-3500 obr./min. Wtedy też do kabiny dociera przyjemny świst tłoczonego powietrza przez turbo. Skrzynia biegów w Rapidzie posiada krótkie i dość precyzyjne przełożenia. Zawieszenie - chluba koncernu Volkswagena kontynuuje dobrą passę. Całkiem zgrabnie zbiera wszystkie nierówności na drodze i nie jest zbyt miękkie. Podczas jazdy należy bardzo uważać na obręcze ze stopów lekkich, które są wrażliwe na nawet najmniejsze otarcia. Niestety o układzie kierowniczym nie można już prawić samych komplementów. Po pokonaniu pierwszego, nieco ostrzejszego zakrętu nasuwa się wniosek, że został on zestrojony tylko i wyłącznie na potrzeby miasta. Opór na kierownicy jest momentami przerażająco mały, przez co dynamiczna jazda jest dosyć niekomfortowa. Koncentracja przy autostradowych prędkościach jest jak najbardziej wskazana. Konfiguracja przypadnie do gustu jednostkom, dla których v-max wynosi ok. 90 km/h.

7.jpg

O osiągach samochodu tej klasy teoretycznie nie warto wspominać. Pole do popisu jest małe szczególnie, że pod maską znalazł się silnik o tak niskim litrażu. Skoda Rapid z 1,2-litrową jednostką TSI przyspiesza od 0-100 km/h w 10 sekund i osiąga maksymalnie 199 km/h. Wynik, choć przyprawia o łysienie wszystkich matematyków jest autentyczny. Na prostej nie sposób dobić do pułapu 200 km/h. Ekonomia jest mocną stroną Skody. Rapid w przypadku średniego spalania (trasa/miasto) nie przekracza 7 litrów na 100 km/h. W mieście wynik 8 litrów jest jak najbardziej w zasięgu jego możliwości.  

Nowy Rapid prawdopodobnie nie będzie uznawany za kultowego youngtimera, jak jego poprzednik sprzed lat. Nie wybija się poza ramy i zbytnio zlewa się z innymi modelami, które możemy znaleźć na rynku. Powinowactwo z VW Polo, Seatem Toledo, Skodą Fabią, czy Octavią nie jest jednak wadą. Kompaktowe wymiary w nadwoziu liftback sprawiają, że jest to samochód, które nie bez powodu cieszy się tak dużym zainteresowanym zarówno wśród indywidualnych klientów, jak również wśród firm. Skoda Rapid Stylu Plus można mieć już za niespełna 60 000 zł. Z racji bogatego wyposażenia, testowy egzemplarz został wyceniony na przeszło 70 350 zł. Jest to na pewno jedna z ciekawszych pozycji, które możemy znaleźć na rynku. Choć Rapid wymaga nieco większego nakładu finansowego od Peugeota 301 (ok. 60 000 zł), czy pokrewnego modelu Citroena, z racji dodatkowych pakietów stylistycznych jest znacznie bardziej prestiżowy. 

DANE TECHNICZNE :

Silnik : benzynowy turbo
- Pojemność skokowa : 1197 cm3,
- Maksymalna moc : 105 KM
- Maksymalny moment obrotowy : 175 Nm przy 1550-4100 obr./min
- Skrzynia biegów : manualna, 6-biegowa
- Napęd : przednia oś

Osiągi :
- Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) : 10,3
- Prędkość maksymalna : 195 km/h (199 km/h)
Zużycie paliwa :
- Cykl miejski (l/100 km) : 6,9
- Cykl pozamiejski (l/100 km) : 4,6
- Cykl mieszany (l/100 km) : 5,4
- Pojemność zbiornika paliwa : 55 l.
Wymiary :
- Długość (mm) : 4483
- Wysokość (mm) : 1461
- Szerokość (mm) : 1441
- Rozstaw osi (mm) : 2589
Pojemność bagażnika : 550

Masa (kg) :

- Masa własna pojazdu : 1150 kg


Wersja wyposażenia: Style Plus Ambition

Cena wersji testowej: 70 350,00
Cena bazowa: 61 200,00

Wyposażenie dodatkowe:

Upust - 4700,00 zł

LAKIER:
Czerwień Corrida Niemetelizowany - 500,00 zł 

WNĘTRZE:
Czerwony Dynamic

Pakiet Style PLus - 4750,00 zł

- Pakiet Komfort

- Pakiet sportowy Dynamic

- SUNSET - tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia

- Obręcze kół ze stopów lekkich RAY 17" w czarnej stylistyce

- Czarne lusterka zewnętrzne i spoiler

AUDIO I KOMUNIKACJA:

Wielofunkcyjna czteroramienna skórzana kierownica obsługująca radio i telefon, z małym pakietem skórzanym - 100,00 zł

Przygotowanie pod telefon GSM II dla nawigacji Amundsen+ (Bluetooth, Maxi-DOT, bez uchwytu) - 900,00 zł

System nawigacji Amundsen+ z mapą - 2500,00 zł

Pakiet Xenon (reflektory ksenonowe oraz przednie reflektory przeciwmgłowe z funkcją CORNER) - 1900,00 zł

Spryskiwacze reflektorów przednich - 500,00 zł


PODRÓŻUJ KOMFORTOWO

Alarm z funkcją monitorowania wnętrza, czujnikiem przechyłu i zdalnie sterowanym centralnym (SAFE system, 2 składane kluczyki) - 900,00 zł

Dywaniki z przody i z tyłu - 200,00 zł 

Pakiet funkcjonalny do bagażnika - 300,00 zł

Climatronic - klimatyzacja automatyczna z filtrem powietrza - 1500,00 zł

STYLISTYKA

Zapasowe stalowe koło dojazdowe, podnośnik, klucz, bez zestawu naprawczego - 300,00 zł


Foto: Dawid Obłój (https://www.facebook.com/photographydo?fref=ts)


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)

Tagi


skoda | rapid | style | plus


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.54240798950195 s