Giełda tuningowanych aut


NISSAN 200sx s13 LS3

Cena: 105000 PLN

Volvo S60 R-Design T5 2.0 241 KM

Cena: 62000 PLN

Renault Megane 3 RS (recaro; H&R)

Cena: 58000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Smart Brabus fortwo - miejski rozrabiaka ze sportowym DNA


Autor: Jey Wild | Dodano: 2016-11-28 | Oglądano: 28100 | Komentarzy:

Fanom motoryzacji nie trzeba tłumaczyć czym zajmuje się Brabus, słysząc tą nazwę zaraz w głowie maluje się Mercedes obdarzony przepotężną mocą, o genialnym brzmieniu. W Poznaniu np. możemy spotkać S63 coupe Brabus 850, który zgodnie z nazwą deklaruje aż 850 KM mocy i 1450 Nm momentu. Wszystko oczywiście swoje kosztuje, a za taki wyjątkowy samochód musisz zapłacić, aż 2 000 000 PLN. Po drugiej stronie skali mamy najtańszy i najsłabszy model, jaki możemy kupić w salonie ze znaczkiem niemieckiego tunera.

Nowy Smart Brabus to propozycja miejskiego auta o delikatnie zmienionym wyglądzie, którego rozpoznamy po różnych delikatnych smaczkach. Z zewnątrz w oczy rzucają się przede wszystkim felgi, w rozmiarze 16" przód, 17" tył, dokładka przedniego zderzaka oraz inny zderzak tylny plus kilka plakietek z napisem Brabus.

IMG_8152.jpg

W środku uwagę przykuje przede wszystkim obrotomierz, na którym zobaczycie logo podobnie zresztą jest na dźwigni hamulca ręcznego oraz na drążku zmiany biegów. Najważniejsza zmiana związana z plakietką Brabus to jednak silnik, w tej wersji otrzymujecie najmocniejszy wariant występujący w tym małym aucie. Jest to jednostka o pojemności 0,9 litra 3 cylindrowa, z turbo o mocy 109 KM i momencie 170 Nm.

IMG_4518.jpg

Smart ForTwo, to bardzo małe auto miejskie, które na trasy nadaje się średnio, chociaż oczywiście są zapaleńcy, którzy przemierzają w tych autach całą Europę. Jednak nie ma co się oszukiwać to właśnie miasto ma być głównym miejscem, gdzie samochody te mają pokazywać swoje zalety. W tym kontekście jedna z najważniejszych informacji, o Smarcie to średnica zawracania, która wynosi dokładnie 6,95 m oraz długość mierząca niecałe 2,7 m. Dzięki temu parkowanie i zawracanie tym autem to czysta przyjemność. Przesiadając się do normalnych rozmiarów samochodu i przejeżdżając centrum miasta w poszukiwaniu miejsca zaczynasz myśleć tylko o jednym, "o tutaj już bym zaparkował Smartem". Zresztą, możecie to zobaczyć na wideo teście poniżej.

IMG_8186.jpg

Prędkość maksymalna w tym maluchu wynosi 168 km/h i została zablokowana elektronicznie - wcale mnie to nie dziwi, gdyż 170 to już i tak bardzo dużo w tak małym aucie. Faktycznie, w Brabusowej wersji osiągnięcie tej prędkości to żaden problem, a auto ma ochotę przyśpieszać dalej. Gdyby nie fakt blokady myślę, że osiągniecie 200 km/h nie stanowiłoby problemu.

IMG_8380.jpg

Smart to dość drogi gadżet, który możecie też bardzo mocno zindywidualizować, dzięki programowi Tailor Made. Jedną z ciekawszych funkcji jaką w nim znajdziecie jest launch control, w Mercedesie nazywana race start - dziwne i specyficzne uczucie w smarcie. Dźwięk nie powala, chociaż nie ma co oczekiwać cudów z pojemności 0,9 i 3 cylindrów. Z jednej strony samochód nie jest idealny z drugiej zaś to fascynujące miejskie rozwiązanie, dla którego optymalny silnik to zdecydowanie właśnie ten z wersji Brabus połączony z dwu sprzęgłową skrzynią automatyczną.

Zapraszamy do obejrzenia testu wideo o najmniejszym z Brabusów.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21311
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 178

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.33439993858337 s