Giełda tuningowanych aut


NISSAN GT-R AMS Alpha 12 Turbo 1500 KM

Cena: 990000 PLN

Honda Civic Coupe EM2 Turbo (230KM,280Nm) JDM USDM

Cena: 23000 PLN

SUBARU IMPREZA WRX STI

Cena: 56900 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Suzuki Jimny - niepozorna terenówka


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-03-21 | Oglądano: 65773 | Komentarzy:

Wieloletnie doświadczenie Suzuki w konstruowaniu lekkich i małych terenówek to gwarancja niebagatelnych możliwości poza utwardzonymi drogami. Jimny świetnie czuje się w swoim naturalnym środowisku, a więc w błocie, czy na stromych podjazdach. Nie najgorzej daje sobie radę również w miejskim gąszczu, ale trasy szybkiego ruchu to już zupełnie nie jego bajka. Czy frajda z jazdy offroadowej warta jest wyrzeczeń w codziennym użytkowaniu?

Pierwszym pojazdem terenowym o niewielkich gabarytach od Suzuki, a więc niejako protoplastą testowanego auta, był model LJ10 z 1970 roku. Kolejną generacją, którą wprowadzono w 1982 roku, była seria o nazwie SJ. Najbardziej rozpoznawalny spośród niej stał się legendarny model Samurai. Dlaczego auto okazało się olbrzymim rynkowym sukcesem? Suzuki miało doświadczenie w budowaniu miejskich pojazdów, więc zdecydowano się na przeniesienie małych rozmiarów na terenówki. Japończycy nie chcieli konkurować z większymi, rodzimymi konstrukcjami jak Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, czy Toyota Land Cruiser. Założenia konstrukcyjne, czyli niska masa, krótkie nadwozie oraz silnik o niedużej mocy w połączeniu z napędem na cztery koła, okazały się strzałem w dziesiątkę. Jimny, trzecie i najnowocześniejsze wcielenie małego samochodu terenowego Suzuki, powstał w myśl założeń, które charakteryzowały poprzedników. Model miał swoją rynkową premierę w 1998 roku i od tego czasu oferowany jest w niemal niezmienionej formie.

_MG_2259__1_.jpg

Długość karoserii, wraz z kołem zapasowym przymocowanym na tylnej klapie, to zaledwie 3695 mm. Taka wartość stawia auto pomiędzy najmniejszym w ofercie Suzuki Alto, a niewiele większym modelem Splash. Samochód jest wyższy aniżeli szerszy, o czym należy pamiętać podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów. Kanciaste linie są odporne na upływ czasu, a stylistyka już na pierwszy rzut oka komunikuje, że Jimny uwielbia bezdroża. Testowy egzemplarz wyróżniał niebieski lakier metaliczny Breeze Blue, który w przypadku najwyższej opcji wyposażeniowej Elegance może być zestawiony ze zderzakami, nadkolami oraz listwami drzwiowymi i progowymi w kolorze szarym. Na 15-calowe felgi aluminiowe naciągnięto opony w rozmiarze 205/70.

_MG_2249__1_.jpg

Do wnętrza wiodą szerokie drzwi, a po zajęciu miejsca za kierownicą...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (11 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 777

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.29280090332031 s