Giełda tuningowanych aut


Seicento T-JET - Perfekcyjne auto

Cena: 18700 PLN

NISSAN GTR 2015 CARBON WIDEBODY 620KM

Cena: 397000 PLN

Audi S4 Avant B5 420ps 600nm

Cena: 34900 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Testy

Suzuki Jimny - niepozorna terenówka


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-03-21 | Oglądano: 84488 | Komentarzy:

Wieloletnie doświadczenie Suzuki w konstruowaniu lekkich i małych terenówek to gwarancja niebagatelnych możliwości poza utwardzonymi drogami. Jimny świetnie czuje się w swoim naturalnym środowisku, a więc w błocie, czy na stromych podjazdach. Nie najgorzej daje sobie radę również w miejskim gąszczu, ale trasy szybkiego ruchu to już zupełnie nie jego bajka. Czy frajda z jazdy offroadowej warta jest wyrzeczeń w codziennym użytkowaniu?

Pierwszym pojazdem terenowym o niewielkich gabarytach od Suzuki, a więc niejako protoplastą testowanego auta, był model LJ10 z 1970 roku. Kolejną generacją, którą wprowadzono w 1982 roku, była seria o nazwie SJ. Najbardziej rozpoznawalny spośród niej stał się legendarny model Samurai. Dlaczego auto okazało się olbrzymim rynkowym sukcesem? Suzuki miało doświadczenie w budowaniu miejskich pojazdów, więc zdecydowano się na przeniesienie małych rozmiarów na terenówki. Japończycy nie chcieli konkurować z większymi, rodzimymi konstrukcjami jak Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, czy Toyota Land Cruiser. Założenia konstrukcyjne, czyli niska masa, krótkie nadwozie oraz silnik o niedużej mocy w połączeniu z napędem na cztery koła, okazały się strzałem w dziesiątkę. Jimny, trzecie i najnowocześniejsze wcielenie małego samochodu terenowego Suzuki, powstał w myśl założeń, które charakteryzowały poprzedników. Model miał swoją rynkową premierę w 1998 roku i od tego czasu oferowany jest w niemal niezmienionej formie.

_MG_2259__1_.jpg

Długość karoserii, wraz z kołem zapasowym przymocowanym na tylnej klapie, to zaledwie 3695 mm. Taka wartość stawia auto pomiędzy najmniejszym w ofercie Suzuki Alto, a niewiele większym modelem Splash. Samochód jest wyższy aniżeli szerszy, o czym należy pamiętać podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów. Kanciaste linie są odporne na upływ czasu, a stylistyka już na pierwszy rzut oka komunikuje, że Jimny uwielbia bezdroża. Testowy egzemplarz wyróżniał niebieski lakier metaliczny Breeze Blue, który w przypadku najwyższej opcji wyposażeniowej Elegance może być zestawiony ze zderzakami, nadkolami oraz listwami drzwiowymi i progowymi w kolorze szarym. Na 15-calowe felgi aluminiowe naciągnięto opony w rozmiarze 205/70.

_MG_2249__1_.jpg

Do wnętrza wiodą szerokie drzwi, a po zajęciu miejsca za kierownicą...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (11 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 75

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.45099520683289 s