Giełda tuningowanych aut


Ford Mondeo ST220

Cena: 22500 PLN

Renault Clio II Sport Pakiet 182RS

Cena: 9999 PLN

Chevrolet Corvette IV (C4) Targa Vette

Cena: 45000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Toyota GT86 - wstępne rozeznanie


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2013-04-26 | Oglądano: 39230 | Komentarzy:

Przeszłość Toyoty, a w szczególności lata 70'te, 80'te oraz 90'te kojarzone są przede wszystkim z samochodami o klasycznych, sportowych rysach. GT2000, AE86, Celica, czy Supra - wymienione modele są niezaprzeczalnymi, światowymi legendami motorsportu. Co się jednak stało, nikt nie może dokładnie wyjaśnić – rok 2006 przyniósł nam bardzo smutną wiadomość, a mianowicie mowa o zakończeniu produkcji ostatniego sportowego modelu japońskiej marki – Toyoty Celicy. Od tamtego czasu przedsiębiorstwo założone przez Ki'ichirō Toyode skupiło się na ekologii, a duch sportu zaczął podupadać.

Powrót Toyoty do wznowienia produkcji sportowego, dwudrzwiowego coupe, jakim jest model GT86 jest jedną z najlepszych decyzji, jaką mogli podjąć w ostatnim czasie. Może nie jest to decyzja adekwatna do obecnej sytuacji ekonomicznej i panującego światowego kryzysu - liczy się za to szczodry gest skierowany w stronę największych, motoryzacyjnych pasjonatów. O wyżej wspomnianym modelu słyszeliście już od nas sporo; wszystkie informacje były jednak zaczerpnięte z oficjalnych press kitów. Z tego też względu przyszedł czas na osobiste, wstępne rozeznanie, które było możliwe do zrealizowania, dzięki uprzejmości dealera - Toyota Katowice.

IMG_1448.jpg

Dla tych, którzy być może nie pamiętają – Toyota GT86 zaopatrzona jest w 2-litrowy boxer generujący równe 200 KM mocy oraz 205 Nm momentu obrotowego. Jak na tylnonapędowy pojazd o masie własnej równej 1240 kg – powyższe parametry spełniają swoją rolę i doskonale przekładają się na osiągi sportowego coupe. Na podstawie oficjalnych informacji oraz własnych wrażeń z jazdy śmiało można potwierdzić, że przyspieszenie od 0-100 km/h oscyluje w granicy 7,6 s. (dla automatycznej przekładni: 8,2 s.), a prędkość maksymalna graniczy z wartością 226 km/h (dla automatycznej przekładni: 210 km/h). Warto również wspomnieć, że oferowane są dwa typy przekładni: klasyczna, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, jak i 6-stopniowy automat wyceniony na dodatkowe 7 000 PLN. Muszę jednak stanowczo odradzić zakupu wyżej wymienionej opcji – do niniejszej kwestii jednak wrócę… Jazda próbna, której miałem okazję doświadczyć trwała niespełna 30 minut. Nie jest to odpowiednia ilość czasu na dokładne poznanie samochodu, ale na wstępne zaznajomienie się wystarczające.

IMG_1419.jpg

Z zewnątrz testowany pojazd wyróżniał się przede wszystkim agresywnym, czerwonym lakierem „San Remo” oraz pakietem 17-calowych felg, które obtoczono w opony 215/45 R17. Stylistyka odpowiada charakterowi sportowego wozu – jest nieco kanciasta, ale nie brakuje jej dynamizmu. Jeżeli chodzi o tylną część pojazdu – nie można doszukać się tutaj żadnej ekstrawagancji. Dwa, grube wydechy prezentują się stanowczo, a sam bagażnik o pojemności 243 litrów pomieści nie jedną walizkę na weekendowy wypad za miasto.

IMG_1433.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.89/5 (9 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21195
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 290

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.25338196754456 s