Giełda tuningowanych aut


Golf 5 GTI

Cena: 28555 PLN

Sprzedam Nissan 350z

Cena: 34000 PLN

Corvette stroker zakuty 7.1 BiTurbo 800HP 1035Nm

Cena: 143000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Volkswagen Golf GTI Performance - siódma generacja legendy


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2015-02-21 | Oglądano: 52062 | Komentarzy:

Gran Turismo Injection to rozwinięcie skrótu mocnej wersji Golfa pierwszej generacji, która pojawiła się w sprzedaży czterdzieści lat temu i przełamała ówczesne schematy dotyczące myślenia o samochodach sportowych. Odniosła sukces dzięki połączeniu funkcjonalności, dynamiki i stosunkowo niskiemu zużyciu paliwa. Volkswagen produkuje aktualnie siódmą generację Golfa i nigdy nie zapomniał o sportowej odmianie oznaczonej magicznymi trzema literami. Ze względu na najdłuższą obecność na rynku, GTI jest dla konkurentów wzorem w swojej klasie. Czy mocny Golf może być samochodem marzeń? Zależy kto czego szuka, ale jest to relatywnie niedrogi kompakt, doskonale sprawdzający się w roli auta rodzinnego, który popieszczony prawą stopą odwdzięcza się nieprzeciętnymi osiągami.

golf_gti_3__1_.jpg

Do mojego garażu trafił egzemplarz z pakietem Performance, a więc  z 2-litrową jednostką TSI wzmocnioną do 230 koni mechanicznych (o 10 więcej niż w standardowym GTI), ze „szperą” na przedniej osi oraz z efektywniejszym układem hamulcowym. Samochód testowy z czerwonym, pasującym do sportowego charakteru lakierem miał ponadto dwie pary drzwi, szklany dach, skrzynię DSG oraz 18-calowe obręcze „Austin” pochodzące z listy wyposażenia opcjonalnego. Auto użytkowałem przez tydzień, przejeżdżając nim dystans 1000 kilometrów zarówno w mieście, jak i na trasie.

golf_gti_2__1_.jpg

Od podstawowego Golfa siódmej generacji odmianę GTI wyróżnia kilka stylistycznych smaczków, dzięki którym łatwo odróżnić obydwa auta na ulicy. Jednocześnie wygląd nie jest za bardzo krzykliwy – to plus. Osłona wlotu powietrza ma wzór plastra miodu, a przez całą szerokość przodu pociągnięto czerwoną linię, nawiązującą do tradycji. Zmieniono także kształt zderzaków. Przedni pocięty jest poprzecznymi żebrami, a w tylny ładnie wkomponowano dwie chromowane końcówki układu wydechowego. Spoiler nad tylną szybą wydłuża optycznie linię dachu, a czarne elementy „podtrzymujące” go na obydwu końcach to nie tylko zabieg stylistyczny, ale przede wszystkim rozwiązanie poprawiające aerodynamikę. Wspomniane wcześniej felgi wykonane są ze stopu metali lekkich, mają pięć szlifowanych na połysk ramion i wnętrze lakierowane na czarno. Jak mówi producent, koła „Austin” są nowoczesnym odpowiednikiem obręczy „Denver”, znanych z poprzednich generacji. Naciągnięto na nie opony w rozmiarze 225/40 R18. Bez dopłaty dostępne są alufelgi o średnicy 17 cali z gumami o profilu 45. Na karoserii umieszczono cztery emblematy GTI, a w przypadku dokupienia pakietu Performance dodatkowe dwa znaczki pojawiają się też na przednich zaciskach hamulcowych.

golf_gti_1__1_.jpg

We wnętrzu w oczy rzuca się trójramienna, spłaszczona u dołu kierownica, a także mocno profilowane fotele obszyte kraciastą tapicerką Clark. Czerwono-szara krata jest jednym ze znaków rozpoznawczych Golfa GTI. Materiałowe obicia , jak również skóra na kierownicy i mieszku dźwigni zmiany biegów przeszyte są szwami w kolorze czerwonym. Nie mogło zabraknąć oczywiście nakładek na pedały oraz podpórkę pod lewą stopę, wykonanych ze stali nierdzewnej. Poza tym kabina utrzymana jest w czarnej tonacji, podkreślającej rasowy charakter. Wnętrze Golfa GTI urzeka swoim klimatem po zmierzchu. Genialnie prezentuje się czerwone oświetlenie Ambient oraz podświetlane listwy na progach – ściągają uwagę jeszcze zanim wejdzie się do auta. Bystre oko kierowcy wypatrzy także, że białe światło lampki LED umieszczonej na podsufitce skierowane jest na znaczek GTI na kierownicy. Takie detale mogą się podobać!

golf_gti_6__1_.jpg

Poza wymienionymi wyróżnikami wersji GTI, we wszystkich pozostałych aspektach jest to po prostu Golf. Jedni potraktują to jako zaletę, inni jako wadę. Jedno jest pewne – funkcjonalność i ergonomia kabiny stoją na najwyższym poziomie. Nawet rośli pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca, a bagażnik pomieści 380 litrów bagażu. Owszem, linie kokpitu nakreślono dość tradycyjnie, ale projektanci Volkswagena doskonale znają uniwersalne gusta. Klientów za wszelką cenę szukających oryginalności jest przecież znacznie mniej...

Przede mną cały tydzień z Golfem, mam sporo czasu, więc etap poznawania się z autem...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (5 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 647

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.34534788131714 s