Giełda tuningowanych aut


Fiesta ST mk7 miltek sport 200KM

Cena: 49999 PLN

Audi R8 V8 460KM z PL ASO sportowy wydech

Cena: 210000 PLN

Chevrolet Corvette C7 Z06

Cena: 400000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Testy

Volvo XC90 R-Design


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2016-09-12 | Oglądano: 38467 | Komentarzy:

Kiedy w marcu 2010 roku chiński koncern motoryzacyjny Geely kupił od Forda nieco podupadłe szwedzkie Volvo, europejska branża motoryzacyjna miała spore powody do niepokoju. Panowało powszechne przekonanie, że Volvo "made in China" będzie tworzone po kosztach, w znacznie większych nakładach produkcyjnych i już nigdy nie sprosta wymaganiom europejskiego rynku Premium. Tymczasem nic takiego się nie stało. Chińczycy wyłożyli ogromne pieniądze na stół, aby doprowadzić szwedzką markę do ładu i wzmocnić swoją pozycję na rynku. Chociaż produkcja została częściowo przeniesiona do Chin, Volvo zachowało swój nordycki charakter i jak nigdy "czerpie z życia garściami".

To czego dokonało Volvo z patronatem finansowym Geely przez ostatnią dekadę obecnie przerasta nasze najśmielsze oczekiwania. Nowy rozdział w historii marki otworzył model XC90 drugiej generacji - obecnie jeden z najbardziej pożądanych samochodów w segmencie SUV na rynku. Rozwój nowego modelu trwał przeszło 3 lata i wyczyścił konto spółki na kwotę 40 miliardów złotych. Jest to dużo, a nawet bardzo! Za równowartość tej ceny można byłoby wybudować nie jeden, a dwa mosty łączące Szwecję z Danią. Większość producentów zamyka swój budżet w kwocie 4 miliardów złotych, więc w przypadku nowego XC90 mamy do czynienia z perfekcyjnie dopracowanym SUV-em, tudzież największym w historii przypadkiem korupcji. Prawda jest taka, że nowe XC90 stanowi bazę technologiczną dla nowych modeli szwedzkiej marki, w tym S90 i V90, które powoli wchodzą do sprzedaży.

_DSC9048.jpg

_DSC9099.jpg

Volvo XC90 powstało na modułowej platformie SPA. Nowa architektura skalarowej platformy podwozia wyeliminowała wcześniejsze ograniczenia w takich kwestiach jak: rozstaw osi, wysokość samochodu czy jego przodu. Architektura została zaprojektowana tak, aby ułatwić integrację nowej technologii w ramach szybko zmieniających się obszarów, takich jak mikroprocesory, czujniki czy kamery. Ułatwia to wprowadzanie nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz umożliwia szybkie reagowanie na nieustannie pojawiające się nowe multimedia i ich implementację. Dzięki niej, samochód jest lżejszy, bezpieczniejszy i ma więcej miejsca w środku - tak jak pierwsza generacja modeli, nowe XC90 idzie tokiem samochodu wieloosobowego, dlatego jest dostępne w wersji 7-osobowej. Fotele w ostatnim rzędzie gwarantują pełen komfort pasażerom o wzroście do 170 cm. Po złożeniu dodatkowych siedzeń pojemność bagażnika wynosi 671 litrów.

_DSC9073.jpg

Kontynuacja na następnej stronie...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (3 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21553
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 162

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.414067029953 s